Emrah Blkn Google fuck you Skype hakanakdan@outlook.com ulaş bana. Emrah Blkn Google fuck you Skype hakanakdan@outlook.com ulaş bana. Emrah Blkn Google fuck you Skype hakanakdan@outlook.com ulaş bana.

نقد فیلم: بدون تاریخ، بدون امضا

در ادامه نقد فیلم بدون تاریخ، بدون امضا را میخوانید.

هشدار: *خطر لو رفتن داستان*


توجه : این متن بنا به دلایلی محاوره ای است.
وحید جلیلوند هم پایان باز را ترجیح داد!
گویا این سینمای در حال اپیدمی شدن خیلی از کارگردان های ما رو درگیر خودش کرده است و طرح مساله کردن و حل نکردن آن و شاخ و برگ دادن به موضوع جذابیت ظاهری و ابهام برانگیختگی بیشتر مطرحه تا پرداختن به اصل فیلم !
اما با این حال وحید جلیلوند می شود گفت از پس این مساله برآمده و توانسته که فیلم را هدایت کند اما نسبت به فیلم قبلی اش انگار با فیلمش در نبرد است تا مساله اش را حل کند و به نقطه ای برساند تا از شر این ابهام خلاص شود و تنها مورد سوال این باشد ک آیا دکتر فیلم راست میگوید یا نه اگر علت مرگ تصادف است همان مصداق نوش داروست و اگر بیماریست این نگاه ترحم برانگیز نفرت اور که خود را متهم میکند دلیلش این است تا وجدانش ارام بگیرد که باز هم نگاه انسان دوستانه ای نیست و ناتوان و ناچار است.
در مورد شخصیت ها امیر آقایی که تیپ یک دکتر با وجدان رو بازی کرده در صورتی که اصلا اینطور نیست چون مدام عصبیه از قرص استفاده میکنه اما برحسب حساسیت کاریه بالا خیلی سعی میکنه موشکافانه نگاه کنه ولی اینجا یه نگاه ترحم برانگیز فقط باعث میشه که تصمیم بگیره که در مورد تصادف حرف بزنه و افراط و تفریط بیش از حد توی این تیپ که نسبت به مادرش بی تفاوته و رابطه اش با هدیه تهرانی که مشخصا خیلی خوب نیست بیشتر کاریه و اصلا گویا در حد همین کارشونه و در چند جای فیلم تاکید میشه و میبینیم که بین دکتر و گویا همسرش از نپرسیدن و نگفتن مدام حرف زده میشه در مورد تفریط که در ده یا پانزده دقیقه پایانی در لوکیشن بهشت زهرا وقتی که این دکتر به ظاهر با وجدان داخل قبر را نگاه میکنه که مکث خوب و بفکر فرو رفتن امیر اقایی که باعث میشه در اون لحظه هم حتی تصمیم عاقلانه و درست نگیره و خودش برای کالبد شکافی مجدد بره که که ضعف داستان را میشه مشاهده کرد که چرا امیر اقایی خودش برای کالبد شکافی میرود بازهم اختلال شخصیت دکتر باعث میشه درست تصمیم نگیره و حساسیت موضوع رو نادیده بگیره و احساسی و ظاهرا انسان مأبانه نگاه کنه وبه دنبال سوال خودش بره و به دنبال علت گویا نیست در واقع اگر غیر ازاین اتفاق می افتاد ما با پایان باز رو به رو نمیشدیم و این عدم شخصیت در دکتر داستان ما بیش از پیش نمود پیدا میکنه ک باز هم مثل اول فیلم از گفتن حقیقت خودداری میکنه و مارو از خودش نا امید میکنه
در مورد هدیه تهرانی که فقط باید گفت چرا هدیه تهرانی چرا انقد سطحی و اینکه اصلا به شخصیت تبدیل نمیشه بلد نیست مساله حل کنه و بیشتر تمایل به توجیه و پاک کردن صورت مساله و تبرئه شدن داره .
اما نوید محمد زاده که تلاشش قابل تحسین و دیده شدنه و کاملا به شخصیت تبدیل شده درک از ناتوانیش در تصمیم گیریو حل مشکلات رو القا میکنه!
در مورد حرکات دوربین که بسیار کم وقت گذاشته شده مکررا ما نمای از پشت سر اضافی از امیر اقایی در ماشین میبینیم که ضرورتی نداره لرزش زیاد که اضطراب رو القا نمیکنه یا در جایی دیگه در پزشکی قانونی هنگام کالبد شکافی مجدد چند نمای بی دلیل از فضای ساختمان را میبینیم که در دل سکوت یک ابهام رو ایجاد میکنه اما در نهایت نمای لانگ از امیر اقایی و جنازه پسرک که چند ثانیه مکث که متوجه میشیم دکتر به علت مرگ پی برده است
راستی ایا پدر و مادر پسرک آزمایش دادند تکلیف آنها چه می شود؟؟