oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun oruspu cocugu link niye siliyosun fuck google fuck google

با مادرانه‌های نماوا بیشتر آشنا شوید

مادر نه‌فقط در فرهنگ ما که در سراسر جهان، واژه غریبی است. توضیح حس مادرانه سخت و غیرممکن است و گاهی تصاویر بهترین راه هستند تا دریچه‌ای کوچک به دنیای پیچیده و پر از عشق مادران باز کنند. پس عجیب نیست که در تاریخ سینمای ایران، از آغاز تاکنون در بسیاری از فیلم‌ها، مادران، تم اصلی و ساختار اثر را شکل داده‌اند؛ از «مادر» شاهکار تکرار نشدنی علی حاتمی بگیرید تا «مهر مادری» از کمال تبریزی. فیلم‌های مادرانه از تفکر و نگاه خاصی می‌آیند که نتیجه همان پیچیدگی دنیای پرآشوب و پر از عشق مادران است، چراکه قهرمان چنین فیلمی هویتش در نقش مادر بودن خلاصه می‌شود اما چنان این مرزها را گسترش می‌دهد که دیگر انسان بودن، عاشق بودن و مادر بودن معنای لغوی خود را از دست می‌دهند و آنچه باقی می‌ماند، مادرانه‌ای خالص است که تا عمق جان بیننده نفوذ می‌کند.
با ما همراه باشید تا چند عنوان از برترین فیلم‌های مادرانه نماوا را به شما معرفی کنیم، شاید هوس کردید مادرتان را یا دنیایش را در آغوش بگیرید.
۱- مادری- رقیه توکلیشاید عجیب‌ترین فیلمی که در این لیست حضور دارد، «مادری» باشد. رقیه توکلی در اولین تجربه فیلم‌سازی خود، از نگاه منحصربه‌فرد خودش استفاده می‌کند تا ورای روابط عاشقانه دو خواهر، زنانی را به تصویر بکشد که مادر نیستند اما بهترین مادرهای روی زمین هستند. «مادری» روایت دو خواهر است که یکی عشقش را پس میزند و دیگری از عشقش رانده‌شده است و در این میان، تاریخ یک‌بار دیگر خود را تکرار می‌کند و آنکه از داشتن فرزند محروم است، در جایگاه مادری قرار می‌گیرد و بی‌آنکه خود بداند انگار برای این نقش ساخته‌شده‌است. اینجاست که دیگر عشق و عاشقی، خیانت و انتقام و حسادت و کینه، پیش‌پاافتاده و کم‌ارزش به نظر می‌رسند و مادر بودن است که اوج می‌گیرد و همه‌چیز در مقابل آن پوچ و توخالی به نظر می‌رسد.
هانیه توسلی، نازنین بیاتی، مریم بوبانی و هومن سیدی، ستارگان اولین درام رقیه توکلی هستند و شما می‌توانید «مادری» را که مدتی است وارد شبکه نمایش خانگی شده است به‌صورت آنلاین در نماوا ببینید.۲- حوض نقاشی- مازیار میری«حوض نقاشی» یکی از خاص‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر سینمای ایران است. روایت فیلم با شروع عشق دو زوج عجیب شروع می‌شود. زوجی که برای هیچ‌کدام در جامعه‌مان جایی متصور نیستیم و هردو محکوم‌اند به پوسیدن در کنج تنهایی‌شان تا ابد؛ اما کاراکترهای فیلم ما مسیر متفاوتی انتخاب می‌کنند و علی‌رغم معلولیتی که دارند ازدواج می‌کنند، یک زندگی رنگی و ساده می‌سازند و به‌خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند تا اینکه فرزندی به دنیا می‌آورند و این کودک، رها از معلولیتی که پدر و مادرش از آن در عذاب‌اند، خود نوع دیگری از عذاب را متحمل می‌شود؛ متفاوت بودن. کودک عصیان می‌کند وزندگی آرام خانواده کوچک دستخوش یک طوفان عظیم می‌شود. مفاهیم مادری در این اثر مازیار میری چنان با دقت و ظرافت تنیده شده است که همه سانتی‌مانتالیسم موجود در فیلم در پشت عظمت عشق مادری گم می‌شود.
«حوض نقاشی»، یکی از برترین ساخته‌های مازیار میری با بازی هنرمندانه نگار جواهریان و شهاب حسینی را می‌توانید همین حالا در نماوا ببینید.۳- آباجان- هاتف علیمردانیهاتف علیمردانی یکی از پرکارترین فیلم‌سازان سینمای ایران است، اما به‌جرئت می‌توان گفت «آباجان» آخرین ساخته وی نسبت به آثار این چند وقت اخیرش یک سرو گردن بالاتر است. علیمردانی در «آباجان» با رجوع به گذشته خود، بیننده را به زنجان و سال‌های جنگ می‌برد و یک خانواده بزرگ و ناهمخوان را به نمایش می‌گذارد. «آباجان» رذالت‌ها، عشق‌های یواشکی، کفتربازی روی پشت‌بام و همه خاطرات دهه شصت را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد، اما موضوع اصلی روایت علیمردانی، آباجان است که یک‌چشمش به خانواده‌اش است و یک‌چشمش به در که پسر مفقودالاثرش بازگردد. علیمردانی در «آباجان» شمایل یک مادر ایرانی را با کوچک‌ترین جزئیاتش به نمایش می‌گذارد و قهرمانی تصویر می‌کند که باوجود شکننده بودنش از همه مردان قوی‌تر است.
«آباجان» یکی از بازی‌های درخشان فاطمه معتمدآریا هم هست و ستارگانی چون سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ و شبنم مقدمی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. فرصت تماشای «آباجان» در نماوا را از دست ندهید.۴- پرسه در حوالی من- غزاله سلطانیاولین فیلم بلند غزاله سلطانی که موفق به کسب جوایز متعدد بین‌المللی زیادی هم شده است، موضوع جذابی دارد و هم بسیار زنانه است و هم بسیار تأمل‌برانگیز. «پرسه در حوالی من» روایت دختری به نام سایه است در آستانه سی‌سالگی که می‌خواهد مادر شود اما ازنظر قانونی با مشکلاتی مواجه است و درنتیجه به سراغ راه‌های غیرمعمول می‌رود. کودکی که سایه به فرزندخواندگی قبول می‌کند، باوجود سن چندماهه‌اش، گذشته‌ای با خود دارد که سایه را راهی سفری به نقاط تاریک شهر می‌کند. سفری که سایه، دختری که آرزوی بچه‌دار شدن دارد را در مقابل زنی قرار می‌دهد که آگاهانه کودکش را از خود جدا کرده است و تقابل این دو کاراکتر متضاد از جذابیت‌های «پرسه در حوالی من» است که مفاهیم معمول مادری را به چالش می‌کشد.
مهراوه شریفی‌نیا، در نقش سایه در این فیلم بسیار خوش درخشیده است و بهناز جعفری نیز در نقش مقابل وی بااینکه حضوری کوتاه دارد اما بازی درخشانی ارائه می‌دهد. می‌توانید «پرسه در حوالی من» را هم‌اکنون در سایت نماوا تماشا کنید.۵- ویلایی‌ها- منیر قیدییک فیلم اولی دیگر که با پرداخت جذاب و حرفه‌ای‌اش همه را شگفت‌زده کرد. «ویلایی‌ها» یکی از بهترین آثار سینمای دفاع مقدس ایران است و درعین‌حال، به زیبایی انتظار مادران رزمنده‌های جنگ تحمیلی هشت‌ساله را به تصویر می‌کشد. «ویلایی‌ها» نشان می‌دهد که مادران و همسران رزمندگان در بحبوحه روزهای جنگ، درست پشت جبهه‌های نبرد، چه روزهای سختی را می‌گذرانند و انتظار و امیدی را به تصویر می‌کشد که حدود سی سال است در تاروپود مادران ایرانی تنیده شده است. «ویلایی‌ها» مادرانی را نشان می‌دهد که کودکان خود را زیر چادر می‌گیرند و محکم و استوار هر کاری از دستشان برمی‌آید برای نه‌فقط همسرانشان، بلکه تمام رزمنده‌ها انجام می‌دهند و از سوی دیگر مادرانی را به تصویر می‌کشد که پسرانشان، جگرگوشه‌هایشان در حال جنگ‌اند و این مادران، بی‌ادعا و بی چشم‌داشت، مادری می‌کنند، برای سایر زنان، برای رزمنده‌های زخمی و برای شهیدانی که باید غسل شوند.
«ویلایی‌ها» از هر لحاظ فیلم خوش‌ساخت و جذابی است و شبیه اتفاقی است که باید مدت‌ها منتظر تکرارش بمانید. ثریا قاسمی با ایفای نقش در این فیلم هم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن شد و هم یکی از بهترین مادران تاریخ سینمای ایران را به تصویر کشید و شما می‌توانید این بازی زیبا و این فیلم برجسته را از نماوا مشاهده کنید.
در این میان از «شیار ۱۴۳» با بازی درخشان مریلا زارعی هم غافل نشوید که پرداختی جزئی‌تر نسبت به موضوعی مشابه «ویلایی‌ها» و «آباجان» دارد. همچنین، هنرنمایی مادر سینمای ایران، حمیده خیرآبادی، در «اجاره‌نشین‌ها» هم یکی از آن نقش‌هایی است که هرچقدر هم به تماشایش بنشینید از آن خسته نمی‌شوید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.